Hívott Adorján, hogy próbából csináljunk egy karosszéria elemek felrakását. Megörültem, na lassan elkezdhetem a munkálatokat a hangyászon! Korai volt az öröm, ahhoz, hogy én neki tudjak kezdeni,előbb a következő dolgoknak kell készen lenni:
- az ajtóknak a helyükre kell kerülni (ez az egy biztos és eredeti pont van a karosszérián ), ehhez kezdem hozzá igazítani az első sárvédőket.
- első futómű beszerelve fixen, ahogy állni fog
- az a felni kerüljön rá gumival amivel versenyezni fognak
Ha ezek teljesülnek, akkor neki állhatok az első sárvédőket felrakni, amiken, ahogy a fényképen is láthatjuk, lesz mit faragni.
Ha leigazításra kerülnek az első sárvédők, akkor kezdődhet a szokásos tortúra: kidolgozás, sablonozás, visszaöntés, felfogatási pontok kialakítása.
Megvagyunk a két első sárvédővel, haladhatunk tovább, jöhet az alsó köténylemez. Ami biztos, hogy nem lesz jó, mert ha a sárvédő ívén változtatok, akkor a találkozási pontok sem lesznek jók (a képen is látható). A kérdés az, hogy az eredetit kezdjük el szétvágni vagy egy teljesen újat csináljunk?
A köténylemez kifaragása után itt is jöhet a lefinomítás, sablonozás, visszaöntés és természetesen a felfogatás kitalálása és megvalósítása is. Haladjunk felfelé: a két lámpafészekhez remélhetőleg nem kell hozzányúlni. Jön a következő fekete leves, ugyanis ha bent van a motor a helyén, a gépháztetőt és a szellőző rácsot eltartja. Nem beszélve a sárvédő és a gépháztető közötti hézagról( a képen is látszik). A gépháztetőt és a szellőzőt teljesen újjá kell építeni. És ha kész a faragás, akkor a szokásos lefinomítás, sablonozás, visszaöntés, felfogatások kitalálása és kivitelezése következik.
Ha az elejével megvagyunk, mehetünk a beltérbe, kezdjük a műszerfallal. Ahhoz, hogy ezt is el tudjam kezdeni a következő feltételeknek kell teljesülniük:
- a helyét meghatározni, és felfogatni fixre
- a szükséges óracsoportokat visszarakni, és azoknak az óráknak a helyét eltüntetni amikre végül nem lesz szükség
Ahogy bepróbáltam a műszerfalat máris nehézségekbe ütköztem, ugyanis a merevítő cső pont az óracsoportok mögött fut. Itt az lehet a megoldás, hogy kijjebb hozom az egész műszerfalat, vagy csak annak a két órának a helyét emelem ki. Ha az összes óracsoportok,kapcsolók stb. helyének a kialakítása megtörténik utána jöhet a lefinomítás, sablonozás, visszaöntés, felfogatás, bepróbálás .
Ha minden műanyagos munkával kész vagyok még akkor se dőlhetek hátra, mert még vissza vannak a fényezési munkálatok. A karosszéria teljesen szétszedett állapotban kell nekem a műhelybe. Forgatóra felrakva kezdek hozzá ,a fémtiszta részeket lecsiszolom és zsírtalanítanom, utána jöhet az alapozása és a fényezése. A karosszéria elemeket külön fényezem, ahhoz már nem kell az egész autó, visszakerülhet Adorjánnékhoz összeszerelésre .
Biztos, hogy még egy- két apróság hozzá fog jönni , autó építésnél ez természetes dolog is. Ez rengeteg munka és nagyon remélem, hogy
"A Hangyász elkészültéig hátra van:
95 | : | 21 | : | 55 | : | 05 |
Day | Hr | Min | Sec" |
Részlet a http://karotta.blog.hu/
napból nem az utolsó tíz napot fogom megkapni.