A próbafújások mellett szépen haladnak Shelby Cobrán a műanyagos munkák. Igaz sokszor futok bele olyan problémába ,hogy korrigálnom kell a gyári elemeket, ilyen például a gépháztető. Kifaragtam a kiegészítő légbeömlőket( lásd: http://egyedifenyezes.blog.hu/2012/12/26/shelby_cobra_gepteto_beomlo bejegyzést) és szerettem volna a végleges helyét kitalálni, amikor valami miatt nem jött ki a két oldal egyformára. Ilyenkor kezdek el méregetni, hogy rájöjjek vajon én hibázok-e vagy tényleg a gyárinak hitt elemben van-e a hiba. Mérőpontokat csinálok a gépháztetőre:
Egyből kiderült a turpisság, nem csak hogy az egyik irányba van elcsúszva több mint 1,3 cm-et, hanem még az elejében is van 0.7 mm eltérés.
Gyárilag ferdén sikerült összeragasztani a belsejével, ez itt látszik is:
A probléma orvosolására több megoldás is létezik:
- kettészedni az aljától a tetejét és újból ragasztani, ilyenkor viszont a két szélén keletkező hibát kell javítani
- légbeömlő részt kivágni és a helyére igazítva visszaműanyagozni
- vagy ami a legegyszerűbb megoldásnak tűnik, hozzáüvegszálazni az oldalához
EPP-vel, a tulajdonossal egyeztetés után az utolsó megoldásnál maradtunk. Elmondása szerint több külföldi Cobrás fórumon is olvasott erről a problémáról, úgyhogy nem egyedi esetről van szó.
Első lépésben becsiszolom a problémás részt:
Jöhet az üvegszál és a gyanta:
Ellenőrzőm, hogy a másik oldalhoz képest hol tartok:
Közelítünk a végső formához, jöhet az üvegszálas gitt, utána lefinomítom sima gittel :
Most már ki lehet mérni a légbeömlőknek a helyét, ezt majd a következő blog bejegyzésben mutatom be.