Kifaragtuk a végleges formát amilyennek szeretnénk majd látni a Hangyászt. Itt azért hozzá kell tennem, hogy még ez nem kész termék, egy nyers alapanyagot fogunk visszakapni , amit majd formára vágás, fényezés előkészítés,feligazítás, felfogatások kialakítása stb. fog követni.
Az alapozás után kicsiszoljuk a felületet, és kiragasztjuk vagy maszkoljuk( ki, hogy nevezi) azokat a felületeket, amit nem akarunk műanyagozni. Én takarófóliát és barna ragasztószalagot szoktam használni, mert az bírja a gyantát.
Az első lépésben lekenem PVA nevű anyaggal a felületet, erre azért van szükség, hogy leváljon az üvegszál a formáról.
Miután megkötött a PVA-ánk , már kenem is fel a gélt, ami után egy nagyobb kávé szünetet tudok tartani, ugyanis három órát kell várnom, minimum ennyi száradási időt kell hagyni a gélnek.
Én a gélre első rétegben szövetet szoktam rakni , elkerülve hogy levegő kerüljön a gél és a gyantázott üvegszál közé.
Utána jöhet a négy réteg paplan és pluszba a merevítések, hogy formatartó legyen a sablonunk.
Éjszakába nyúlva, sikeresen kész lettem, hagyom egy éjszakát kötni az anyagot.
Másnap reggel van, jöhet a bontás. Most kiderül, hogy mindent jól csináltam vagy sem. Érdekes dolog ez, mert nem az első alkalommal csinálom, és mégis mindig egy kicsit izgulok, olyan érzés kerít hatalmába mint amikor vizsgázik az ember.
Na mindegy, BONTSUNK!!!!
Vésés, flekkszelés és meg van a forma egyben :).
Mielőtt három felé vágnám, összeállítom autó nélkül
Erre azért van szükség, hogy megcsináljam az összefogató füleket
Ha ezzel kész vagyok akkor szét szedem,és jöhet a visszaöntési folyamat, PVA, gél, gyanta ,paplan és minden jó ami ezzel együtt jár (büdös, viszketés, és mindenhez hozzáragadás).
Időközben megérkezik szálliTOMASZ és elviszi a Hangyászt
Itt még szűkösen is de határidőn belül vagyunk, Adorjánnékhoz visszakerül az autó .A Hangyász további sorsáról a Karotta blogján olvashattok:
Nagyon sajnálom, hogy így alakul a Hangyász története,bízom benne,hogy egyszer még majd róni fogja a köröket