Igazi kihívás érkezett hozzám, egy WV Transporter 2-es, tető javításra és oldal ajtó építésre.
A tetőnek az egyik fő problémája, hogy rádőlt valami, ami be is szakította a hátsó részét. A javítást amit csináltak rajta nem minősíteném, sziloplaszttal bekenték valahogy.
A másik probléma, hogy le fújták rücsivel és azt fényezték le. Ezt akkor szokták alkalmazni amikor gyorsan, kevés munkával, eltakarva a hibákat aránylag látványos munkát tudunk felmutatni.Hátránya, hogy rövid időn belül megül benne a kosz és nem lehet tisztítani, csúnyává válik a fényezett felület.
Neki kezdek a hibák feltárásának, a sziloplaszt visszaszedése után így néz ki a felület:
Ekkora repedést csak egy nagy ütés tud okozni az üvegszálon, ami a fényezés visszacsiszolása után válik láthatóvá:
Millió hajszálrepedés, ezt a problémát, ha fényezés előtt nem javítjuk ki, akkor a fényezett felületen újra elő fognak jönni. Ezt úgy orvosoljuk, hogy telibe üvegszálazzuk a felületet
Amíg köt az üvegszál nekiállok a rücsis részt leszedni.
Egy hét kapirgálás után, már egy kicsit kezdett teli lenni a hócipőm, ami szerintem érthető,.Úgy érzem hagytam elég időt az üvegszálnak megkötni, kezdem a lefinomítást, első lépésben gittet húzok rá.
Második körben szóró gittet fújok rá.
A végső záró rétegnek jöhet a filler.
Az előkészítés utolsó fázisában visszahúzom a korában drótkoronggal eltávolított tömítő anyagot.
Ezután már tényleg jöhet a fényezés.
A munkálatok a buszon nem állnak meg, egy felnyíló oldal ajtót kell még rá gyártanom, a következő blog beszámolóm erről fog szólni.