FB

Egyedifényezés

Ez a blog, egy igényes fényezéseket készítő lelkes iparos srác billentyűzetéből kerül a világhálóra. Fogadjátok szeretettel a mindennapi történeteimet! Üdvözlettel Lajcsi Ha fényeztetni vagy esetleg álmaid autóját szeretnéd megépíttetni, írj bátran az egyedifenyezes@gmail.com email címre!

Címkék

Címkefelhő

Friss topikok

  • Egyedifényezés: @01Martin Kiss: Szia, küldjél egy e-mail az egyedifenyezes@gmail.com-ra hogy privátba el tudjam kü... (2016.11.23. 17:43) KONTÉNER ÉTTEREM
  • www.cigarettatoltogep.com: Szuper munkát végeztetek! Nagyon tetszik :) (2016.11.07. 14:51) Hangyász a CarStylingon
  • www.cigarettatoltogep.com: Lada...régi szép idők... (2016.11.07. 14:50) Kocka Lada
  • lóspaci: nna ez igazán szép lett!!! ez a felni az egyik nagy kedvencem, kár, hogy nem gyártottak belőle új... (2014.07.30. 21:18) PIRELLI felni fényezés
  • Egyedifényezés: Köszönöm :).Szerintem a fólia nem védi meg a fényezést, de tény, hogy egyszerűbb lett volna egy fó... (2013.03.05. 07:30) Shelby Cobra kőfelverődésgátló

Kocka Lada

2016.11.07. 12:32 Egyedifényezés

Kocka Lada karosszéria elemek sablonozása képekben:

20161102_145358.jpg20161102_145457.jpg

 

 

20161102_145545.jpg20161102_145601.jpg

 

20161102_145838.jpg20161102_145810.jpg20161102_145937.jpg

1 komment

Címkék: egyedifényezés Lada

T2 tető javítás

2014.11.03. 21:10 Egyedifényezés

Igazi kihívás érkezett hozzám, egy WV Transporter 2-es, tető javításra és oldal ajtó építésre.

IMG_20140106_105140 [1600x1200].jpg

A tetőnek az egyik fő problémája, hogy rádőlt valami, ami  be is szakította a hátsó részét. A javítást amit csináltak rajta nem minősíteném, sziloplaszttal bekenték valahogy.

IMG_20140106_105112 [1600x1200].jpg

A másik probléma, hogy le fújták rücsivel és azt fényezték le. Ezt akkor szokták alkalmazni amikor gyorsan, kevés munkával, eltakarva a hibákat aránylag látványos munkát tudunk felmutatni.Hátránya, hogy rövid időn belül megül benne a kosz és nem lehet tisztítani, csúnyává válik a fényezett felület.

Neki kezdek a hibák feltárásának, a sziloplaszt visszaszedése után így néz ki a felület:

IMG_20140106_165750 [1600x1200].jpg

Ekkora repedést csak egy nagy ütés tud okozni az üvegszálon, ami a fényezés visszacsiszolása után válik láthatóvá:

IMG_20140106_165755 [1600x1200].jpg

Millió hajszálrepedés, ezt a problémát, ha fényezés előtt nem javítjuk ki, akkor a fényezett felületen újra elő fognak jönni. Ezt úgy orvosoljuk, hogy telibe üvegszálazzuk a felületet

 IMG_20140108_165940 [1600x1200].jpg

Amíg köt az üvegszál nekiállok a rücsis részt leszedni.

IMG_20140109_145423 [1600x1200].jpg

Egy hét kapirgálás után, már egy kicsit kezdett teli lenni a hócipőm, ami szerintem érthető,.Úgy érzem hagytam  elég időt az üvegszálnak megkötni, kezdem a lefinomítást, első lépésben gittet húzok rá.

IMG_20140116_133007 [1600x1200].jpg

Második körben szóró gittet fújok rá.

IMG_20140123_154403 [1600x1200].jpg

A végső záró rétegnek jöhet a filler.

IMG_20140128_175509 [1600x1200].jpg

Az előkészítés utolsó fázisában visszahúzom a korában drótkoronggal eltávolított tömítő anyagot.

IMG_20140131_161937 [1600x1200].jpg

Ezután már tényleg jöhet a fényezés.

IMG_20140204_172632 [1600x1200].jpg

 

IMG_20140204_172644 [1600x1200].jpg

A munkálatok a buszon nem állnak meg, egy felnyíló oldal ajtót kell még rá gyártanom, a következő blog beszámolóm erről fog szólni.

Szólj hozzá!

Címkék: egyedifényezés T2 busz

Golf autó átépítés

2014.10.20. 21:26 Egyedifényezés

 

Szétszerelten darabokban kaptam meg egy golf autót átépítésre, eredeti állapotáról nem tudok képet mutatni, hozzám így érkezett. 

 IMG_20140711_123830 [1600x1200].jpg

Az átépítés  lényege, hogy rövidebb legyen (beférjen a kamionba amibe szállítani fogják)  magasítani a hátsó részen és azon üllő alkalmatosságot kialakítani (a versenypályán fognak vele rohangászni).

Lássunk neki a farigcsálásnak, egy pár próbálkozáson túl kell esni mire megtalálom a formát. Az a legnagyobb gond, hogy a kisautót még kisebbre kell szabni, és ezek mellett emelni is kell rajta. Az arányokra nagyon oda kell figyelnem, hogy a végeredmény jól nézzen ki.

IMG_20140722_164942 [1600x1200].jpg

IMG_20140722_165020 [1600x1200].jpg

Pár nap próbálkozás után megszületett az alap forma (a fejembe) amiből ki tudok indulni. A képeken látható állapotban látta a megrendelő, arcán nem igazán láttam a kitörő örömöt. Remélem a végén másképpen fog vélekedni. Haladjunk tovább, sok gipsz és hungarocell elfogyasztása után elkezdett kibontakozni a forma.

Fénykép8461 [1600x1200].jpg

Menet közben a tulajdonos előállt egy olyan kívánsággal, hogy az üllő részre szeretnének egy vékony gumit felragasztani, aminek kell egy 2 mm-es peremet körbe gyártani, hogy ne jöjjön fel Hurrá, nem gond megoldom :).

Fénykép8422 [1600x1200].jpg

A hátsó lámpánál az eredetit használtam fel, bár lehetett volna jobbat beépíteni, de az idő hiánya miatt nem merültünk bele.

Fénykép8435 [1600x1200].jpg

Ahogy a kép alsó részén is látszik egy kis lökhárító is kialakításra került.

Miután a hátsó rész készen lett, összeraktam (még nem fényezve). Az eredeti oldalküszöbök, amik összekötötték az első idomot a hátsóval, nem igazán mutattak jól. Ezért ezeket az idomokat is át kellett alakítani:

Fénykép8482 [1600x1200].jpg    

És kész a küszöb is:

Fénykép8529 [1600x1200].jpg

Ha tetszik a forma és már sokadszorra is összepróbáltam, jöhet a fényezés.

Fénykép8547 [1600x1200].jpg

A végén lehet összerakni, és kész :)

 Fénykép8566 [1600x1200].jpg

 

Fénykép8593 [1600x1200].jpg

Fénykép8638 [1600x1200].jpg

Fénykép8583 [1600x1200].jpg

Szólj hozzá!

Címkék: egyedifényezés golf autó

Shelby Cobra fényezés

2014.04.06. 21:26 Egyedifényezés

Végre eljött az idő, egy év szín kiválasztás után megszületett a két szín: alapszín és csíknak a színe. De ne szaladjunk ennyire előre kezdjük az elején. Azt hinné az ember, hogy ha rendel Amerikából egy Shelby Cobrát, akkor egy tökéletes műanyag karosszériát kap. Hát nem….. lámpa helye nincs kivágva a körbevágások cikcakkosak, és a sablonból kiszedésnek a helye sincs eldolgozva.

Fénykép4812 [1600x1200].jpg

A gépháztetőre is ferdén ragasztották be a beömlött:

Fénykép8011 [1600x1200] [1600x1200].jpg

Miután korrigáltam a műanyagos hibákat, jöhetnek az extra kívánságok:

Beömlő készítés:

Fénykép8360 [1600x1200].jpg

Kőfelverődés gátló:

Fénykép7894 [1600x1200].jpg

Belső légterelő (szétszedhetőre):

Fénykép7622 [1600x1200].jpg

Fék hűtés terelő:

IMG_20130129_171724 [1600x1200].jpg

Koptató:

IMG_20130130_131219 [1600x1200].jpg

Tető építésbe is belekezdtünk, az alapot kifaragtam, de sajnos az elképzelésem nem egyezett a tulajdonoséval, ezért pihentettük a dolgot:

Fénykép7337 [1600x1200].jpg

Térjünk vissza a fényezéshez, az összeeresztések el gittelése után telibe fillerezés következett:

IMG_20140305_163129 [1600x1200].jpg

 

Kicsiszolással jó alapot képeztünk, lehet kiragasztani és az alapszínt felfújni. Ez után a csík maszkolása következik:

 IMG_20140312_161742 [1600x1200].jpg

Még a gépháztető belsejében is futni fognak a csíkok:

IMG_20140312_161704 [1600x1200].jpg

 

Együtt futnak a csíkok az elemeken, mehet a kamrába lakkozásra:

IMG_20140313_112100 [1600x1200].jpg

Remélem, ha egyszer visszakerül Amerikába ez a Shelby Cobra ott is megállja majd a helyét:

IMG_20140319_161134 [1600x1200].jpg

IMG_20140320_084654 [1600x1200].jpg

IMG_20140320_092135 [1600x1200].jpg

IMG_20140319_093629 [1600x1200].jpg

IMG_20140320_110614 [1600x1200].jpg

Szólj hozzá!

Címkék: cobra egyedifényezés

Múlt idézés

2014.02.23. 22:00 Egyedifényezés

Egyszer volt, talán igaz sem volt, még anno East Block forgatása során jártunk egy elvarázsolt helyen, ahol az idő mintha megállt volna, az ott készült érdekes képeket megosztom veletek.

EAST BLOCK 093 [1600x1200].jpg

EAST BLOCK 363 [1600x1200].jpg

EAST BLOCK 387 [1600x1200].jpg

EAST BLOCK 358 [1600x1200].jpg

EAST BLOCK 338 [1600x1200].jpg

EAST BLOCK 547 [1600x1200].jpg

EAST BLOCK 477 [1600x1200].jpg

EAST BLOCK 490 [1600x1200].jpg

EAST BLOCK 453 [1600x1200].jpg

EAST BLOCK 408 [1600x1200].jpg

 

Szólj hozzá!

Címkék: vonat egyedifényezés

Rybitwa hajó

2014.02.20. 22:57 Egyedifényezés

Rybitwa hajón úgy gondolták, hogy kivágják a hátulját és kisebb motort rakna rá. Ez nem igazán jött össze, több okból kifolyólag, de ebbe nem merülnék bele. A javításba annál inkább, így érkezett:

IMG_20140211_163156 [1600x1200].jpg

1 [1600x1200].jpg

Egy kis üvegszál, gitt, alapozók és a végén a fényezés, máris rendben van a hátfal:

2 [1600x1200].jpg

IMG_20140219_095545 [1600x1200].jpg

Ha már a kezem közé került ez a kis hajó, dobjuk fel egy kis dekorral, Adrián segítségével nekilátunk:

 IMG_20140214_131912 [1600x1200].jpg

IMG_20140218_162228 [1600x1200].jpg

IMG_20140219_095527 [1600x1200].jpg

 

Szólj hozzá!

Címkék: hajó egyedifényezés

FADETT

2013.11.18. 22:43 Egyedifényezés

Húúúú de rég volt, talán igaz sem volt.Egy kis múlt idézés, azoknak akik nem látták.                                                 Jó szórakozást!!! :)

Szólj hozzá!

Címkék: egyedifényezés fadett

R5 TURBO

2013.11.07. 21:37 Egyedifényezés

llantas-para-renault-5-turbo-1-y-2-alpine-310_1 [1600x1200].jpg

Megkeresés tárgya: R5-ös TURBO gépháztető építés

Anyag: üvegszál

Idő: 1985-07-15

Kezdjünk neki a hadműveletnek, az alapot egy eredeti gépháztető adja.

IMG_20130417_102558 [1600x1200].jpg

A rendelkezésre álló információkat a netről vadásztam: képek, leírások.

Első lépés: arányosan berajzolni és kivágni a légterelő helyét.

IMG_20130417_105347 [1600x1200].jpg

Szerencsére a rácsot nem nekem kell kitalálnom , megalkotnom, hanem kaptam a gépháztetőhöz.
Kivágás után elkezdem felépíteni a felső részt, ezt lépésálló hungarocellből kezdem.

IMG_20130419_133557 [1600x1200].jpg

A lefinomítást már gittel folytatóm

IMG_20130419_155550 [1600x1200].jpg

Ha kész a forma ugyanúgy járok el a formalevétel előtt mintha fényezném a felületet. Lefinomítás után fillert fújok rá.

IMG_20130523_114659 [1600x1200].jpg
Kész a forma , ez után jöhet a sablon levétel és a visszaöntés.

IMG_20130528_083316 [1600x1200].jpg
Így kaptunk egy külső héjat aminek nincs meg a kellő tartása, ezt úgy orvosolom, hogy a belsejéről is leveszek mintát

IMG_20130530_085609 [1600x1200].jpg
A visszakapott belső héjba, még mielőtt összeragasztanám a külsejével,beépítem a záródáshoz szükséges gyári vasat. A felfogatáshoz szükséges meneteket is behúzom, és még a kitámasztó helyét is megerősítem.

IMG_20130531_115632 [1600x1200].jpg


IMG_20130531_115638 [1600x1200].jpg
És készen is vagyok

IMG_20130527_155338 [1600x1200].jpg

IMG_20130527_155446 [1600x1200].jpg

Szólj hozzá!

Címkék: egyedifényezés R5

VAKÁCIÓ

2013.09.04. 21:31 Egyedifényezés

Lassan vége a vakációknak elkezdődhet  a blogolás újból. Ízelítőnek megosztanék  egy pár nyári képet :)

-Műhelyépítés

IMG_20130216_142113 [1600x1200].jpg

-Díszlet készítés

IMG_20130827_194519 [1600x1200].jpg

- Purhabozás

IMG_6397 [1600x1200].JPG

 - egyedi üvegszálas dolgok építése

IMG_20130531_115918 [1600x1200].jpg

- akadt segítség is :)

IMG_20130406_164932 [1600x1200].jpg

szerintem  lesz miről írni…

Szólj hozzá!

Címkék: egyedifényezés üvegszálasmunkák

SUPERMAN

2013.05.20. 22:07 Egyedifényezés

A pókemberes Honda után, egy újabb szuperhős jel került megfestésére.

Pókemberes Honda (10) [1600x1200].JPG

 A márka ugyanaz „Honda„ a tulajdonos más, Dániel semmi pénzért nem cserélte volna le egy superman jelre a pókembert. Ezt Adrián mester követte el http://airbrush.blog.hu/

IMG_20130517_111616 [1600x1200].jpg

 IMG_20130517_111931 [1600x1200].jpg

Én meg természetesen dobtam rá egy kis lakkot:

 IMG_20130517_112113 [1600x1200].jpg

Szólj hozzá!

Címkék: superman egyedifényezés

Hangyász üvegszálas munkák 01

2013.05.06. 08:01 Egyedifényezés


Ákostól visszakerült hozzám a hangyász végső összerakásra. A műanyagos munkák úgy fejeződtek be, hogy már lekerült a hangyász Ákoshoz, ezért a lefinomításokhoz, a karosszéria elemek felfogatásához és összefésülésére nem volt lehetőségem. De majd most, lássunk neki:

IMG_20130212_103943 [1600x1200].jpg

A hátsó sárvédőnél a lámpa körüli részt kell leigazítani és kivágni 
IMG_20130226_190342 [1600x1200].jpg
Fényezés után megkapja a fekete rácsot, hátsó rész meg is van.
Az elején egy kicsit többet kellett dolgozni, hogy összeálljon, méretre marózom a kerék körüli ívet, hogy az elképzelt másfél centis perem szépen kövesse a kereket   

IMG_20130212_144144 [1600x1200].jpg
 
Ezt egy könnyed mozdulattal meg is teszem, viszont a kipufogó körüli rész nem lesz ennyire könnyű. Nem elég, hogy a kipufogóhoz kell igazítani a kivágást
IMG_20130212_104009 [1600x1200].jpg
hanem leszedhetőségét is ki kell találni. Ezt úgy oldottam meg, hogy elvágtam a sárvédőt és mögé műanyagoztam egy lapot.
IMG_20130222_120442 [1600x1200].jpg

Innentől kezdve oldható kötést lehet rárakni és lefűzhető a kipufogóról.
IMG_20130222_121316 [1600x1200].jpg
Következhet a lámpa beépítése:

egy műanyag lapot üvegszálazok a sárvédőhőz amibe kivágom a lámpa helyét  és a rögzítési pontokat.
IMG_20130225_141443 [1600x1200].jpg
 A kész sárvédőt  lealapozom, fényezésre előkészitve
IMG_20130305_174149 [1600x1200].jpg
Kész az első és a hátsó sárvédő, következik a kötény, lökhárító beállítása és fényezése, de ezt már egy következő bejegyzésben írom meg :)

Szólj hozzá!

Címkék: hangyász egyedifényezés

Hangyász a CarStylingon

2013.03.22. 23:50 Egyedifényezés

Három heti munka ( fényezés, műanyagozás, többszöri szét össze szerelés)  után kikerült a Hangyász a carStyling kiállításra . Igaz így is még maradt rajta mit csinálni, de már kezd összeállni.

IMG_20130322_094150 [1600x1200].jpgIMG_20130322_094203 [1600x1200].jpgIMG_20130322_094634 [1600x1200].jpg

Mindenkit sok szeretettel várunk most hétvégén a HUNGEXPON!

1 komment

Címkék: hangyász egyedifényezés

Shelby Cobra kőfelverődésgátló

2013.03.04. 22:20 Egyedifényezés

Kőfelverődésgátló elkészítése :

Az építés célja, hogy a fényezést amit kapni fog az autó megvédjük ezen a kritikus részen, ahol a kavics felverődik.

Első lépés: felrajzoljuk, hogy körülbelül mekkora felületet akarunk védeni

Fénykép7344 [1600x1200].jpg

Második lépésben: ráhagyással elkezdünk mintát venni a sárvédőről :

Fénykép7529 [1600x1200].jpg

Harmadik lépés: ha megvan a sablonunk már önthetjük is vissza, aminek kiszedés után a külső része lesz kidolgozatlan. Ezt azért csináltam így mert a felfekvő felületet nagyon nehéz pontosan kidolgozni, de így viszont pontosan fel fog feküdni a sárvédőre.

Körbevágás után leigazítva:

Fénykép7719 [1600x1200].jpg

Jöhet rá az alapozó:

 Fénykép7855 [1600x1200].jpg

Egy próba, szépen felfekszik, ha meglesz a fényezés már fel is lehet rakni:

 Fénykép7894 [1600x1200].jpg

Fénykép7892 [1600x1200].jpg

A sablont szándékosan nagyobbra hagytam, hogy más formájút is lehessen gyártani.

 

2 komment

Címkék: cobra egyedifényezés

Shelby Cobra légbeömlő második verzió

2013.02.03. 18:43 Egyedifényezés

Miután helyreigazítottam a gépháztetőn az eltéréseket, nekiállok a légbeömlő kialakításának. Az első elképzelésem az volt, hogy nem besüllyesztve lennének a légbeömlők hanem hasonlóan kiemelve, mint a gyári középső légbeömlő.

Fénykép7472 [1600x1200]_1.jpg

Ez a megoldás nem nyerte el a tetszését EPP tulajdonosnak, ezért nekiálltam egy másik variációnak . Úgy tervezem, hogy  besüllyesztem a légbeömlőt, kijelölöm a helyét a géptetőn és kivágom:

Fénykép8351 [1600x1200].jpg

A kivágott darabot használom fel a forma kialakításához, mert a külső pereme  felveszi  a géptető ívét. Ebbe  vágom  bele a lamellákat:

 Fénykép8356 [1600x1200].jpg

Miután kész vagyok az egyik oldallal, megcsinálom a tükörképét a  másik oldalra:

Fénykép8366 [1600x1200].jpg

Remélem ez a variáció már tetszeni fog , és jöhet a lesablonozás és a kész termék elkészítése.

IMG_20130201_154149 [1600x1200].jpg

Közben haladnak a fényezés előkészületei, és egy koptató készítése előre, de ez legyen egy legközelebbi bejegyzés témája.

Szólj hozzá!

Címkék: cobra egyedifényezés

Shelby Cobra gépháztető

2013.01.13. 15:56 Egyedifényezés

A próbafújások mellett  szépen haladnak Shelby Cobrán a műanyagos munkák. Igaz sokszor futok bele olyan problémába ,hogy korrigálnom kell a gyári elemeket, ilyen például a gépháztető.  Kifaragtam a kiegészítő légbeömlőket( lásd:  http://egyedifenyezes.blog.hu/2012/12/26/shelby_cobra_gepteto_beomlo  bejegyzést) és szerettem  volna a végleges helyét kitalálni, amikor valami miatt nem jött ki a két oldal egyformára. Ilyenkor kezdek el méregetni, hogy rájöjjek vajon én hibázok-e vagy tényleg a gyárinak hitt elemben van-e a hiba. Mérőpontokat csinálok a gépháztetőre:

Fénykép7725 [1600x1200].jpg

 Egyből kiderült a turpisság, nem csak hogy az egyik irányba van elcsúszva több mint 1,3 cm-et, hanem még az elejében is van 0.7 mm eltérés.

 1.jpg

Gyárilag ferdén sikerült összeragasztani a belsejével, ez itt látszik is:

Fénykép7720 [1600x1200].jpg

A probléma orvosolására több megoldás is létezik:

-  kettészedni az aljától a tetejét és újból ragasztani, ilyenkor viszont a két szélén keletkező hibát kell javítani

-  légbeömlő részt kivágni és a helyére igazítva visszaműanyagozni

-  vagy ami a legegyszerűbb megoldásnak tűnik, hozzáüvegszálazni az oldalához

EPP-vel, a tulajdonossal egyeztetés után az utolsó megoldásnál maradtunk. Elmondása szerint több külföldi Cobrás fórumon is olvasott erről a problémáról, úgyhogy nem egyedi esetről van szó.

Első lépésben becsiszolom a problémás részt:

Fénykép7964 [1600x1200].jpg

Jöhet az üvegszál és a gyanta:

Fénykép7968 [1600x1200].jpg

Ellenőrzőm, hogy a másik oldalhoz képest hol tartok:

2.jpg

Fénykép7988 [1600x1200].jpg

Közelítünk  a végső formához, jöhet az üvegszálas gitt, utána lefinomítom sima gittel :

Fénykép8011 [1600x1200].jpg

Most  már ki lehet mérni a légbeömlőknek a helyét, ezt majd a következő blog bejegyzésben mutatom be.

Szólj hozzá!

Címkék: cobra egyedifényezés

Poliurea Zuk belső

2013.01.12. 10:02 Egyedifényezés

Úgy gondoltam, hogy egy kicsit jobban tesztelem a poliurea (polikarbamid) anyagot. Egy olyan autón  tesztelem, ami gyártásakor  nem gondolták volna, hogy ilyen anyaggal fog találkozni. A kísérleti alanyom egy ZUK (köszi Kari) aminek a platóját és a belső részét fújom ki. Az alsó platórész fából van oldala természetesen fémből, két különböző felület. Kiderül mit szól hozzá az anyag.

Fénykép8036 [1600x1200].jpg

Az előkészítő munkálatokat elvégzem : takarítás, maszkolás, csiszolás, zsírtalanítás stb.

Fénykép8040 [1600x1200].jpg

Jöhet a fújás, 60 C fokra felmelegítem az anyagot és közel 120 bar nyomással felfújom a platóra.

Fénykép8049 [1600x1200].jpg

Száradási ideje pár perc és már lehet is leszedni a maszkolópapírt, igaz a teljes kötési idő 24 óra. Ezek után lehet kíméletlenül  terhelni az anyagot.  Bírja az ütést, hajlításokat, nem törik, megóvja a felületet az időjárás viszontagságaitól, tökéletes vízzáró réteget képez és ellenáll a legtöbb vegyi anyaggal szemben.

Fénykép8056 [1600x1200].jpg

Egy kis videót is készítettünk a beavatkozásról :

Szólj hozzá!

Címkék: plató egyedifényezés

Új anyagok az autóépítésben

2013.01.02. 22:01 Egyedifényezés

Az  év végét anyagismereti továbbképzéssel és kísérletezéssel töltöttem a műhelyben. Ismerkedés új technikákkal és  anyagokkal, amit most szeretnék megosztani veletek. Amikor még én kezdtem  az üvegszálazást, nem létezett iskolai oktatás, sem tanfolyam,  ahol meg lehetett volna tanulni ezt a szakmát. Az internet is még nagyon gyerekcipőben járt, nem  maradt más mint a kísérletezés az anyagokkal.  Most egy kicsit más világ van, és haladni kell a korral. Szerencsés helyzetbe kerültem, mert lehetőségem nyílt egy új gépet  tesztelni ,sokféle anyagot lehet vele használni, amiből négyet kipróbáltam és be is mutatok:

IMG_7436 [1600x1200].JPG

Első anyag PX , Suprahard 100-as :

az anyagot 70 fokra felmelegítem a géppel és 150 bár nyomással a mintára fújom. Kifújás után egy gumis anyaggá alakul, amit egész egyszerűen lehúzók a mintáról. Az üvegszálazásnál ez mindig gondot jelentett, főleg a bonyolult formák levételénél. Itt viszont a gumissága miatt egész egyszerűen kifordítom belőle a kész terméket  és utána visszaáll az eredeti formára.

Nézzük képekben:

- a forma amiről mintát veszek:

IMG_7464 [1600x1200].JPG

-kiszedés a sablonból:

Fénykép7777 [1600x1200].jpg

-a gipszből visszaöntve:

Fénykép7703 [1600x1200].jpg

- édes-kettesben, már csak festeni kell és kész:

Fénykép7700 [1600x1200].jpg

Második anyag, a puliuretán hab:

Zárt cellás purhab amit eredetileg lapos tető szigetelésre használnak, 3 cm vastagságtól lépésálló, hő- és vízszigetelő réteget képez. Ha valakit a ház szigetelési része mélyebben érdekel, itt több információt megtalál róla:

http://hab-szigeteles.hu/

Én mintalevételre próbáltam ki, tökéletesen működik, száradási ideje 15 perc. Nem összekeverendő azzal a purhabbal amit flakonban lehet kapni, mert „az a nyitott cellás purhab”. Ami még nagyon jó tulajdonsága, hogy faragható, bírja a nitro alapú anyagokat (gitt, festék, füller stb.) kiválóan alkalmazható díszletek elkészítésére, ez az én anyagom!

IMG_7457 [1600x1200].JPG

 

Harmadik anyag a Suprabase 350-es :

Ezt az anyagot is magas hőmérsékleten és nyomáson fújom a mintára. Itt egy rideg műanyag anyagot kapunk. A képen ez alulról a második anyagminta. A teljes megkötésig, ami 36 óra, nagyon könnyen törik, látszik is a képen, hogy a sarka letört, de utána beton-keményre kikeményedik. Ezt karosszéria elem gyártásra ajánlják.

Fénykép7663 [1600x1200].jpg

Negyedik anyagunk a  poliurea (polikarbamid) korrózióvédő bevonat:

 Az anyag  megkötés után alaktartó, kemény, gumis-szerű anyag lesz. Bírja az ütést, hajlításokat, nem törik, megóvja a felületet az időjárás viszontagságaitól, tökéletes vízzáró réteget képez és ellenáll a legtöbb vegyi anyaggal szemben. Én dobbetét, köténylemez, koptatók építéséhez és nem utolsó sorban kis teherautók belsejére és platójára  tudom elképzelni. Ami még jó tulajdonsága az anyagnak, hogy anyagában színezhető, a sérülés nem látszik meg rajta.

3 másolata [1600x1200].jpg

Új év,  új lehetőségek, mindenkinek BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK!

Szólj hozzá!

Címkék: purhab egyedifényezés

Shelby Cobra géptető beömlő

2012.12.26. 15:13 Egyedifényezés

Mint ahogy már említettem előző bejegyzésemben, megérkezett hozzám Shelby Cobra téli pihenőre. A munkálatok elkezdődtek, különbontva mutatom majd be a műanyagos munkákat. EPP a tulajdonos két éves használati tapasztalata és kérése szerint alakítom  az autót. Az első probléma, hogy  nyáron a motortérből a meleg levegő beáramlik az utastérbe, ami lássuk be,  a 30 C fokban nem egy kellemes érzés. Erre az egyik orvoslásunk, hogy a gépháztetőre két beömlőt tervezünk, ahol  majd ki tud távozni a meleg levegő. Első lépésben felrajzolom az  alapformát :

Fénykép7354 [1600x1200].jpg

Utána nekiállok faragni:

 Fénykép7363 [1600x1200].jpg

Fénykép7472 [1600x1200].jpg

Fénykép7478 [1600x1200].jpg

Fénykép7524 [1600x1200].jpg

Több verziót is faragok, majd meglátjuk melyik lesz a nyerő, kiválasztás után  jöhet a lefinomítás és a beépítés. Itt még azt a megoldást  is el tudom képzelni, hogy nem fixre építem be és akkor cserélgethetők lennének a beömlők. A végső döntést majd a megrendelő fogja kimondani, én csak felvázolok ötleteket és formákat.

Szólj hozzá!

Címkék: cobra egyedifényezés

1997

2012.12.24. 17:00 Egyedifényezés

A  beígért világvége szerencsére elmaradt, nem hittem benne, de ilyenkor akaratlanul számotvet az ember az eddigi életével.  Ami talán érdekes lehet a blogomat olvasok számára, hogy szakmailag mi is történt velem 1997 óta. Fogadjátok sok szeretettel a munkáimat  egy-egy fotóval bemutatva:

19 [1600x1200].jpg

4 [1600x1200].bmp

9 [1600x1200].jpg16 [1600x1200].jpg7 [1600x1200].jpg3 [1600x1200].JPG5 [1600x1200].jpg8 [1600x1200].jpg1 [1600x1200].JPG6 [1600x1200].JPG13 [1600x1200].JPG12 [1600x1200].jpg

10 [1600x1200].JPG14 [1600x1200].jpg20 [1600x1200].JPG15 [1600x1200].jpg17 [1600x1200].JPG18 [1600x1200].JPG2 [1600x1200].JPG

11 [1600x1200].jpg

34 [1600x1200].JPG

32 [1600x1200].jpg

33 [1600x1200].jpg35 [1600x1200].jpg37 [1600x1200].jpg39 [1600x1200].jpg27 [1600x1200].jpg24 [1600x1200].JPG25 [1600x1200].jpg23 [1600x1200].JPG38 [1600x1200].jpg22 [1600x1200].JPG24a [1600x1200].jpg26 [1600x1200].jpg40 [1600x1200].jpg41 [1600x1200].jpg28 [1600x1200].jpg30 [1600x1200].jpg31 [1600x1200].jpg29 [1600x1200].jpg21 [1600x1200].JPG42 [1600x1200].JPG43 [1600x1200].jpg44 [1600x1200].jpg45 [1600x1200].jpg46 [1600x1200].jpg

2008-12-11-Magyar raktarban 2 [1600x1200].jpg

Minden kedves blog-olvasómnak Nagyon Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok!

Szólj hozzá!

Címkék: 1997 egyedifényezés

Flamingó akció

2012.12.22. 21:10 Egyedifényezés

Az év végére befutott a tutti meló, egy flamingó csőr lejavítása, gondoltam megosztom veletek.

A letört és visszaragasztott csőr "csúnya seb :) "

Fénykép7455 [1600x1200].jpg

Kezdjünk neki, egy kis gitteléssel eltüntetem a hiányzó részt

Fénykép7469 [1600x1200].jpg

Füllerezés: ezt egy kicsit túlzásnak éreztem de lealapoztam

Fénykép7492 [1600x1200].jpg

És végül megkapta a színeket: alapszínnek fehéret fújtam, utána egy kis pirosat, természetesen ferrari piros (ez volt a polcon) és végül a fekete csíkok kerültek fel.

Fénykép7584 [1600x1200].jpg

Öröm, boldogság, búcsút veszek flamingó nyanyától, mehet vissza az állatkertbe.

Fénykép7596 [1600x1200].jpg

Szólj hozzá!

Címkék: flamingó egyedifényezés

Shelby Cobra

2012.12.02. 10:49 Egyedifényezés

 Eljött a téli pihenő ideje Shelby Cobránál, egy teljes átalakulást tervezünk vele. A tető építést követően kiegészítőket és beömlőket is készítek rá és  a végén megkoronázzuk egy szép fényezéssel. De ne rohanjunk  ennyire előre, kezdjük az alapoknál.   Az  első lépés a karosszéria kimérése és helyreigazítása:

Fénykép7017 [1600x1200].jpg

 Erre azért van szükség, hogy  későbbiekben  ha a tető elkészül akkor a méretpontos karosszériára kerüljön fel. Az ajtók hézagjai is beállításra kerülnek, egy kis csiszolást  igényelnek mert a gyárban nem sikerült túl jól, történetesen csak körbemarták valahogy, íme:

Fénykép4812 [1600x1200].jpgMiután az ajtók szépen csukódnak,futnak az élek és jók a hézagok, kezdődhet a tető építés:

Fénykép7028 [1600x1200].jpgDe erről majd bővebben a következő blog bejegyzésben írok.

Szólj hozzá!

Címkék: cobra egyedifényezés

UFO fényezés

2012.11.09. 21:10 Egyedifényezés

És kész :) az ufó fényezés  600 m2,  ez nekem is egy kicsit sok volt. Az is igaz, kevesen mondhatják el, hogy dobtak egy külső fényt egy ufóra.

Fénykép6858 [1600x1200].jpg

Minden jó ha vége jó, befejeződött az 51 AREA építése, irány vissza a műhelybe.

Szólj hozzá!

Címkék: area egyedifényezés

51 AREA trón építés

2012.11.04. 18:51 Egyedifényezés

Ahogy említettem az 51 AREA hangár építésében  vettem részt, a projekt célja a következő volt:

- megépíteni egy 15 méter átmérőjű csészealjat 6 méter magasságba helyezve

- belső tér kialakítása.

A belső tér kialakításánál a feladatom három egyforma „trón” irányító központ megalkotása volt, ennek az elkészítését szeretném bemutatni. Az alapot hungarocellből kezdem kifaragni, több darabból áll össze amit pur habbal ragasztók egybe

Fénykép4921 [1600x1200].jpg

Az így megkapott alapot elkezdem gipszel lefinomítani és a nagyon finom vonalvezetéseket kialakítani.

Fénykép4958 [1600x1200].jpg

 A gipszalap nem csak arra szolgált, hogy korrigáljam a hungarocell egyenlőtlenségeit, hanem, hogy rá tudjak üvegszállal dolgozni, ugyanis a hungarocellt megeszi a gyanta és minden olyan anyag ami nem vizesbázisú.

Fénykép4966 [1600x1200].jpg

Az így kapott felületre már tudok gittelni és fillerezni.

Fénykép5887 [1600x1200].jpg

 A fényezésig eljuttatom a formát, ezt azért kell ennyire lefinomítani, mert erről a formáról vesszük le aztán a sablont. Nem mindegy, hogy a visszaöntött formán mennyit kell dolgozni és jelen esetben ebből  hármat kell gyártanom. Következhet a mintalevétel:

PVA-val lekenem, hogy leváljon majd a sablon

Fénykép5906 [1600x1200].jpg

Jöhet a gélezés:

Fénykép5925 [1600x1200].jpg

És végül lehet üvegszálazni

Fénykép6024 [1600x1200].jpg

Egy ilyen bonyolult formánál már szakaszokra osztom a sablont, nem csak a szétszedés miatt hanem az új forma visszaöntésére is gondolni kell.

Fénykép6033 [1600x1200].jpg

25 darabra kellet szétosztani, hogy vissza tudjam önteni. Az öntést nagyon sokan úgy értik, hogy fogom a gyantát és felöntöm a sablont. Bárcsak így lenne, de a munkafolyamat a következőképpen néz ki:

- minden darabot külön megkenek PVA-val

- utána géllel vigyázva, hogy a szélére ne follyon ki

- ezt megkenem gyantával és paplannal

és kezdődhet az építkezés, minden darabot elkezdek összeműanyagozni, a rögzítést a már az elkészített fülek  összecsavarozásával stabilizálom.

Megjegyzem, Rozgonyi Sándor mentoromtól későbbiekben megtanultam egy egyszerűbb módszert a bonyolult formák levételéről, amit majd ha alkalmazok bemutatok.

Nézzük az elsőszülöttet, (mi macinak neveztük el), a sablon lebontás  pillanatai:

 Fénykép6063 [1600x1200].jpg

 Szépen meg van a forma, lehet beépíteni a világító részeket:

Fénykép6323 [1600x1200].jpg

Egy jó fillerezés

Fénykép6349 [1600x1200].jpg

És már lehet fújni az alapszínt

Fénykép6482 [1600x1200].jpg

Megkapja  macink a másik színét és a dekorálást

Fénykép6541 [1600x1200].jpg

Útra készen várják, hogy útra keljen egy ufó belsejébe

Fénykép6558 [1600x1200].jpg

Fénykép6552 [1600x1200]_1.jpg

Sajnos több díszlet készítést nem mutathatok be érthető okokból, a kész ufót megtekinthetitek:

http://www.ufohangar.hu/

Szólj hozzá!

Címkék: area 51 egyedifényezés

51 AREA

2012.11.04. 13:28 Egyedifényezés

 Az elmúlt két hónapom nem autók építésével, fényezésével telt, hanem egy külsős munkában segédkeztem.  Betekintést kaptam a díszletezés világába ( ami nagyon tetszett) és sokat tanultam Rozgonyi Sándor iparművésztől „Papillon design” , amit remélhetőleg meg tudok osztani veletek itt a blogon.

area.jpg [1600x1200].JPG

Szólj hozzá!

Hangyász 02 sablonozás

2012.09.02. 15:51 Egyedifényezés

Kifaragtuk a végleges formát amilyennek szeretnénk majd látni a Hangyászt. Itt azért hozzá kell tennem, hogy még ez nem kész termék, egy nyers alapanyagot fogunk visszakapni , amit majd formára vágás, fényezés előkészítés,feligazítás, felfogatások kialakítása stb. fog követni.  

Fénykép5649 [1600x1200] másolata (2).jpg

Az alapozás után kicsiszoljuk a felületet, és kiragasztjuk vagy maszkoljuk( ki, hogy nevezi) azokat a felületeket, amit nem akarunk műanyagozni. Én takarófóliát és barna ragasztószalagot szoktam használni, mert az bírja a gyantát.

Fénykép5660 [1600x1200] másolata (2).jpg

Az első lépésben lekenem PVA nevű anyaggal a felületet, erre azért van szükség, hogy leváljon az üvegszál a formáról.

Fénykép5663 [1600x1200] másolata.jpg

Miután megkötött a PVA-ánk , már kenem is fel a gélt, ami után egy nagyobb kávé szünetet tudok tartani, ugyanis három órát kell várnom, minimum ennyi száradási időt kell hagyni a gélnek.

Fénykép5676 [1600x1200] másolata.jpg

Én a  gélre első rétegben szövetet szoktam rakni , elkerülve hogy levegő  kerüljön a gél és a gyantázott üvegszál közé.

Fénykép5680 [1600x1200] másolata.jpg

Utána jöhet a négy réteg paplan és pluszba a merevítések, hogy formatartó legyen a sablonunk.

Fénykép5685 [1600x1200] másolata.jpg

Éjszakába nyúlva, sikeresen kész lettem, hagyom egy éjszakát kötni az anyagot.

Másnap reggel van, jöhet a bontás. Most kiderül, hogy mindent jól csináltam vagy sem. Érdekes dolog ez, mert nem az első alkalommal csinálom, és mégis mindig egy kicsit izgulok, olyan érzés kerít hatalmába mint amikor vizsgázik az ember.

Na mindegy, BONTSUNK!!!!

Fénykép5718 [1600x1200] másolata.jpg

Vésés, flekkszelés és meg van a forma egyben :).

Fénykép5726 [1600x1200].jpg

Mielőtt három felé vágnám, összeállítom autó nélkül

Fénykép5738 [1600x1200].jpg

Erre azért van szükség, hogy megcsináljam az összefogató füleket

Fénykép5755 [1600x1200].jpg

Ha ezzel kész vagyok akkor szét szedem,és jöhet a visszaöntési folyamat, PVA,  gél,  gyanta ,paplan és minden jó ami ezzel együtt jár (büdös, viszketés, és mindenhez hozzáragadás).

Időközben megérkezik szálliTOMASZ és elviszi a Hangyászt

Fénykép5775 [1600x1200].jpg

Itt még szűkösen is de határidőn belül vagyunk, Adorjánnékhoz  visszakerül az autó .A Hangyász további sorsáról a Karotta blogján olvashattok:

 Nagyon sajnálom, hogy így alakul a Hangyász története,bízom benne,hogy egyszer még majd róni fogja a köröket

 

Szólj hozzá!

Címkék: egyedifényezés hangyász02